Bestellingen in WooCommerce

Gewijzigd op Wed, 05 Apr 2023 om 10:15 AM

Overzicht van bestellingen bekijken

a. Ga naar 'WooCommerce' in het linkermenu van je dashboard en selecteer 'Bestellingen'.

b. Je krijgt nu een overzicht van alle bestellingen die zijn geplaatst.

c. Je kunt de bestellingen sorteren op datum, status en andere criteria.

d. Klik op een bestelling om meer details te zien, zoals de producten die zijn besteld en de betaalmethode die is gebruikt.


Verwerken van bestellingen

a. Wanneer je een nieuwe bestelling ontvangt, krijg je hier automatisch een melding van.

b. Je kunt de bestelling vanuit het overzicht met bestellingen openen om de bestelling te bekijken en te controleren of alles klopt.

c. Afhankelijk van de instellingen binnen je webshop, dien je met de hand een verzendmethode te koppelen.

d. Als je klaar bent met het verwerken van de bestelling, kun je de status van de bestelling wijzigen naar 'Verzonden'.


Status van bestellingen wijzigen

a. De status van een bestelling kan op elk moment worden gewijzigd. Als je koppelingen met bijvoorbeeld een betaalprovider of verzendpartij hebt, dan kan de bestelstatus geautomatiseerd aangepast worden.

b. Om de bestelstatus te wijzigen, ga naar de bestelling die je wilt wijzigen en klik op 'Bewerken'.

c. Je kunt nu de status van de bestelling wijzigen naar een van de beschikbare opties, zoals 'In behandeling', 'Verzonden' of 'Geannuleerd'.

d. Als je de status van een bestelling wijzigt, ontvangt de klant hier automatisch een melding van.


Terugbetalingen verwerken

a. Als een klant een product retourneert of als er een probleem is met de bestelling, kun je een terugbetaling verwerken.

b. Ga naar de bestelling die je wilt terugbetalen en klik op 'Terugbetaling', links onder het vak waar product- en prijsinformatie van de bestelling staat.

c. Voer het bedrag in dat je wilt terugbetalen en voeg eventueel een opmerking toe.

d. Klik op 'Terugbetaling verwerken' om de terugbetaling af te ronden.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren